miércoles, 25 de noviembre de 2009

Oci i ensenyament: termes excloents?


Per què si els estudiants ens passem més hores davant del facebook que davant del word, no es pot concebre la idea d’utilitzar un sistema, pensat per l’oci, per a l’ensenyament?Doncs això és el que ha fet la Universitat oberta de Catalunya (UOC) . Aquesta ha posat en marxa un curs pilot a través d’una xarxa social, el Facebook. Per fer-ho s’ha creat un grup a partir del qual els participants compartiran coneixements sobre un tema determinat.


El curs pilot durarà cinc setmanes i s’hi ha apuntat 124 persones que han estat distribuïdes en dos grups segons la llengua, català o castellà. El perfil dels participants és molt variat però el que si que comparteixen és que tots coneixen de primera mà les eines de la Web 2.0, on l’usuari passa a ser un creador de continguts.


http://www.uoc.edu/inaugural09/esp/videos.html

Aquesta prova servirà per avaluar la possibilitat d’utilitzar les xarxes socials com a espai de formació, i comprovar si aporten més personalització i riquesa en el procés d’aprenentatge. Segons l’ADN, els resultats es faran públics el proper 30 de novembre i seran decisius per a veure si s’incorpora aquest sistema a altres assignatures de la UOC i per aconseguir fer de l’estudi des de casa, una cosa més entretinguda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario